14 Aralık 2016 Çarşamba

Yunus Emre Sözleri


YUNUS EMRE (1238 - 1321, Eskişehir)



Yunus Emre Anadolu'da Türkçe şiirin öncüsü olan mutasavvıf ve Alim, Anadolu'da yaşamış tasavvuf ve büyük halk şairi ve Türk İslam düşünürüdür ayrıca Yunus Emre Bektaşi derviş ve erendir. 

Yunus Emre'ye ait bazı sözleri paylaşacağım tekrar tekrar okunması gerektiğini düşünüyorum.



  • Dervişlik baştadır, tacda değil. Kızdırmak oddadır, sacda değil.
  • Miskin Adem oğlanı, nefse zebun olmuştur. Hayvan canavar gibi, otlamağa kalmıştır.
  • Maharet güzeli görebilmektir, sevmenin sırrına erebilmektir. Cihan, Alem herkes bilsin ki şunu: En büyük ibadet sevebilmektir.
  • Hiç hata yapmayan insan, hiçbir şey yapmayan insandır; ve hayatta en büyük hata, kendini hatasız sanmaktır.
  • Yalancı dünyaya konup göçenler. Ne söylerler ne bir haber verirler
  • Yaratılanı hoş gör, Yaradan'dan ötürü.
  • Cennet cennet dedikleri, 3 köşkle birkaç huri. İsteyene ver onları, bana seni gerek seni...
  • Dağlar nice yüksek ise yol onun üstünden geçer.
  • Sabah mezarlığa vardım, baktım herkes ölmüş yatar, her biri çâresiz olup, ömrünü yitirmiş yatar.
  • Ey hayat ırmağından su içenler! Gelin soralım canlara ki güzelliği ne oldu da gidiyor. Ben hep seninim diyordu, şimdi neyi buldu da gidiyor?
  • Eğer bir mümin’in kalbin kırarsan hakka eylediğin secde değildir.
  • Bu dünyaya inanma, vefasın bulam sanma. Ömrün veren ziyana, çoğu pişman içinde.
  • Benlik davasını bırak muhabbetten olma ırak, sevgi ile dolsun yürek hoşgörülü olmaya bak.
  • Az söz erin yüküdür, çok söz hayvan yüküdür.
  • Dervişlik dedikleri, hırka ile taç değil. Gönlün derviş eyleyen hırkaya muhtaç değil.
  • Aşık olamayan adem benzer yemişsiz ağaca.
  • Akıl bir kişidir, Allah'a bakar. Uyarsan akla uy, ol buhl'ı (cimriliği) yakar.
  • Bir avuç toprak, biraz da su'yum ben, neyimle övüneyim, işte buyum ben.
  • Derdi dünya olanın, dünya kadar derdi olurmuş.
  • Çok mal haramsız, çok söz yalansız olmaz.
  • İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, sen kendin bilmez isen, ya nice okumaktır.

  • Cümleler doğrudur sen doğru isen, doğruluk bulunmaz sen eğri isen.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder