17 Aralık 2016 Cumartesi

EMPATİ SÖZLERİ



EMPATİ SÖZLERİ

Empati, bir insanın, kendisini karşısındaki insanın yerine koyarak onun duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlamaya çalışmasıdır. Empati sayesinde insan ilişkileri gelişir. İnsanlar arasındaki kavgalar azalır ve zamanla yok olur. Aile içi empati ise aile bireylerinin karşısındaki insanı kendi yerine koymasıdır. Bu sayede bireyler karşındakinin ne tepki vereceğini bilir ve ona göre davranır.
         Tabi böyle önemli bir konu hakkında günümüze ulaşan bir çok özlü söz mecvuttur. Bu sözler kişiden kişiye, bölgeden bölgeye, zamandan zamana, görüşlerin değiştiğini gözler önüne sermektedir. Empati ile ilgili en güzel sözleri sizinle paylaşmak istiyorum. Okuduktan sonra siz de empati ile ilgili düşüncenizi gözden geçirebilirsiniz.

“Ayakkabılarım olmadığı için üzülürdüm. Ta ki sokakta ayakları olmayan adamı görene kadar.”

Honoré de Balzac
 

“Evinizin eşiğini temizlemeden komşunuzun damındaki karlardan şikayet etmeyiniz.”

Konfüçyüs
 

“Hiç kimse, başka birinin sırtındaki yükün ağırlığını bilemez.”

George Herbert
 

“Kendine yapılmasını istemediğin bir şeyi başkasına yapma... Kendin ayağa kalkmak istiyorsan başkalarının da kalkmasına yardım et; kendin başarı kazanmayı arzuluyorsan başkalarının da başarıya ulaşmasına yardım et.”

Konfüçyüs
 

“Kendini başka bir adamın mevkisine koyabilen ve kafasının nasıl işlediğini kavrayan bir kimse, geleceğin kendisi için ne sakladığını merak etmekten kurtulur.”

Dale Carnegie

“Damdan düşenin halini, damdan düşen bilir.”

Nasreddin Hoca

“Köpeğe verilen bir kemik yardımseverlik değildir. Yardımseverlik, siz de köpek kadar açken onunla paylaşılan kemiktir.”
Jack London

“Dünyada herkes en büyük acıyı kendilerinin çekmiş olduklarını sanırlar, oysa bilmezler ki hayatta en büyük acıyı ben çekmişimdir.”

Peter Abelard
 

“Eğer birisi yanlış yapıyorsa, ona nazikçe yol göster ve nerede yanlış yaptığını anlat. Eğer bu da onu düzeltmiyorsa kabahati kendinde ara, hatta daha iyisi hiç kimsede arama.”

Marcus Aurelius
 

“Başkası düştü mü, "çürük tahtaya basmasaydı" deriz, kendimiz düşünce, tahtanın çürük olmasından şikâyet ederiz.”

Cenap Şahabettin
 

“Ağlayabilseydiniz, anlayabilirdiniz.”

Necip Fazıl Kısakürek
 

“Çıplak ayaklı olmak, ayaksız olmaktan çok daha iyidir.”

George Herbert
 

“Ben sadece fazlasıyla ciddiye almıştım, küçükken babamın bana birini üzdüğümde söylediği o sözü. “Kendini karşındakinin yerine koy” ve ilk başlarda bunu o kadar çok yapmıştım ki, bir gün dönüş yolunu yani kendimi bulamadım.”

Hakan Günday
 

“Birini suçlamak üzere ileri uzattığın elinin üç parmağının seni gösterdiğini unutma!”

Friedrich Nietzsche
 

“En büyük insan, kendini en çok sayıda insanın yerine koyabilendir.”

Jane Adams
 

“Deniz sakinken dümeni herkes tutar.”

Flavius Severus
 

“En önemlisi,dünyanın neresinde olursa olsun her haksızlığı kendinize karşı yapılmış gibi hissetme kabiliyetinizi koruyabilmenizdir. Bu bir devrimcinin en önemli özelliğidir.”

Che Guevara
 
KAYNAK: EMPATİ İLE İLGİLİ SÖZLER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder